Шинэ ном, сэтгүүл 2007.10.31

A- A A+
Шинэ ном, сэтгүүл 2007.10.31

Шинэ ном, сэтгүүл 2007.10.31

  Үйлчилгээний тухай
  Онлайн каталоги
  Шинэ ном судалгаа
  Үйл ажиллагаа

 

Moving Out of Poverty (Volume 1): Cross-disciplinary Perspectives on Mobility

English
by Palgrave Macmillan , World Bank
Edited by Deepa Narayan , Patti Petesch
Published July 2007
ISBN: 0-8213-6991-1

This book brings together the latest thinking about poverty dynamics from diverse analytic traditions. While covering a vast body of conceptual and empirical knowledge about economic and social mobility, it takes the reader on compelling journeys of multigenerational accounts of three villages in Kanartaka, India, twelve years in the life of a street child in Burkina Faso, and much more. Leading development practitioners and scholars from the fields of anthropology, economics, political science, and sociology critically examine the literature from their disciplines and contribute new frameworks and evidence from their own works.

The Moving Out of Poverty series launched in 2007 is under the editorial direction of Deepa Narayan, Senior Advisor of the World Bank and former director of the pathbreaking Voices of the Poor series. It features the results of new comparative research across more than 500 communities in 15 countries to understand how and why people move out of poverty, and presents other work which builds on interdisciplinary and contextually grounded understandings of growth and poverty reduction.

World Development Report 2008: Agriculture for Development

English
by World Bank
Published October 2007
ISBN: 0-8213-6807-9          

The world's demand for food is expected to double within the next 50 years, while the natural resources that sustain agriculture will become increasingly scarce, degraded, and vulnerable to the effects of climate change. In many poor countries, agriculture accounts for at least 40 percent of GDP and 80 percent of employment. At the same time, about 70 percent of the world's poor live in rural areas and most depend on agriculture for their livelihoods.
World Development Report 2008 seeks to assess where, when, and how agriculture can be an effective instrument for economic development, especially development that favors the poor. It examines several broad questions:

  • How has agriculture changed in developing countries in the past 20 years? What are the important new challenges and opportunities for agriculture?
  • Which new sources of agricultural growth can be captured cost effectively in particular in poor countries with large agricultural sectors as in Africa?
  • How can agricultural growth be made more effective for poverty reduction?
  • How can governments facilitate the transition of large populations out of agriculture, without simply transferring the burden of rural poverty to urban areas?
  • How can the natural resource endowment for agriculture be protected? How can agriculture's negative environmental effects be contained? This year's report marks the 30th year the World Bank has been publishing the World Development Report.  

Сургалтын амжилтыг үнэлэх үндэсний судалгаа: Суурь боловсрол

Монгол
БСШУЯ, Боловсролын үнэлгээний төв, Боловсролын Хамтын ажиллагааны Нийгэмлэг
А.Батжаргал, Ц.Оюунсайхан, Н.Энхтуяа, Ц.Эрдэнэцэцэг, Д.Биндэръяа, Ж.Баасанжав
2006
Монгол Улсын БСШУЯ-наас тавьсан хүсэлтийн дагуу "Сурлагын амжилтыг үнэлэх үндэсний судалгаа"-г МБХАН /хуучнаар МННХ/-гийн санхүүжилтээр МБҮТ Олон Улсын Боловсролын үнэлгээний 6айгууллага/1ЕА/-ын аргачлалаар зохион байгуулсан нь үнэлгээний чиглэлээр явуулсан томоохон ажил боллоо.
1ЕА-аас дэлхийн 60 гаруй оронд зохион байгуулдаг Т1М55, С1/ЕО, Р1ГС1.5, Р15А судалгаануудыг явуулж тодорхой үр дүнд хүрч байгаа билээ. Дээрх судалгаануудын арга зүйд түшиглэн манай оронд САҮҮС-г явуулахаар шийдвэрлэсэн бөгөөд 8-р ангийн сурагчдын математикийн болон иргэний боловсролын сургалтад үнэлгээ хийхээр болсон юм.
МБХАН-ээс САҮҮС-г явуулах ажлыг МБҮТ-д хариуцуулсан бегеөд Т1М55, ОУЕО олон улсын судалгааны аргачлалыг өөрийн орны нөхцөлд тохируулан боловсруулж судалгааг гүйцэтгэв.
Судалгаагаар ЕБС-ийн суралцагчдын сурлагын амжилтыг судлан үзэж, судалгааны үр дүнг бодлого боловсруулагчид, боловсролын салбарт ажиллагчид, эцэг, эх, иргэдэд танилцуулах замаар сургалтын чанарыг дээшлүүлэхэд нөлөөлөх зорилт тавин ажилласан болно.
САҮҮС-г зохион явуулах арга зүйг тодорхой болгох, сургуулийн захирал, судалгаанд хамрагдсан бүлгийн сурагчдад математик, нийгмийн ухааны хичээл заадаг багш нар болон сурагчдаас авах асуулгуудыг боловсруулах, сурлагын амжилтыг үнэлэхэд ашиглах даалгавруудыг зохиож турших, судалгааны түүвэр хийх, судалгааны мэдээллийг цуглуулах, дүн шинжилгээ хийх ажлыг 2004-2005 онд хийж гүйцэтгэлээ.
Энэхүү судалгааг явуулсны үр дүнд Монгол улсын суурь боловсролын өнөөгийн түвшин, боловсролын үйлчилгээний чанар, түүнд нөлөөлж буй хүчин зүйлүүдийн талаарх мэдээллийн болон стандартчлагдсан даалгаврын баялаг сантай боллоо. Мөн Монгол улс дэлхийн 60 гаруй улс хамрагддаг "ПМ55 -2007 судалгаанд анх удаа хамрагдан дэлхийн бусад улсуудтай математик болон байгалийн ухааны боловсролыг харьцуулах боломж бүрдүүлэхэд болон тест, үнэлгээний арга зүйн мэргэшсэн мэргэжилтэнийг бэлтгэхэд чухал нөлөө үзүүлсэн, зорилгоо биелүүлсэн судалгаа болов.
Судалгааны материалд боловсруулалт хийх явцад ЕБС-ийн сургалтын чанар, үрдүнгийн асуудал нь төдийлөн сайнгүй байгаа бөгөөд цаашид сургалтын орчин нөхцлийг сайжруулах чиглэлээр их зүйлийг хийх шаардлагатай байгаа нь харагдлаа.

Энэ номыг Нээлттэй Нийгэм Форумын Хөгжлийн Мэдээллийн Төвд ирж үзэхийг урьж байна.

Хаяг: Сүхбаатар дүүрэг, Жамъян гүний гудамж 5/1, Нээлттэй Нийгэм Форумын байр, утас 313207